De bruiloft, - Reisverslag uit Tulum, Mexico van Esther & Ruben Foppen - WaarBenJij.nu De bruiloft, - Reisverslag uit Tulum, Mexico van Esther & Ruben Foppen - WaarBenJij.nu

De bruiloft,

Door: Esther en Ruben

Blijf op de hoogte en volg Esther & Ruben

11 November 2012 | Mexico, Tulum

Het weer die dag is mooi als we opstaan, maar in de loop van de dag verschijnen er toch een paar wolkjes. Zal het goed komen of gaat de bruiloft in het water vallen? Het laatste gebeurt gelukkig niet.
Om twee uur komt Matthijs om zich om te kleden bij zijn ouders. En wij zijn hun buren in dit hotel dus komt hij ook bij ons. We kleden ons gezellig allemaal om. Eigenlijk wel leuk zo’n verkleedpartij!
Thijs ziet er echt netjes uit in zijn zomers uitziende pak.
Om een uur of drie gaan we met zijn vijven richting het hotel van Thijs en Yvette alwaar de plechtigheid om vier uur gaat plaatsvinden. Matthijs zegt nog niet zenuwachtig te zijn maar als om half vier de rest van de gasten er nog niet zijn moet er wel gebeld worden waar ze toch blijven.
De fotograaf is er al en we beginnen een eindeloze fotoshoot. In eerste instantie gaat het veel te gemaakt, geforceerde zenuwachtige lachjes van Matthijs en toch wat onzekere blikken van de anderen of het allemaal wel goed gaat lopen. De bruid is namelijk ook nog druk bezig en lang niet klaar. Dan verschijnen daar de overige gasten. Na uitbundige hugs, begroetingen en zoenen gaat de fotoshoot gewoon door. Alweer veel te serieuze blikken maar dat duurt niet lang. Als je al op alle mogelijke manieren geposeerd hebt ga je gekke dingen bedenken, dat levert vast leuke foto’s op maar het is vooral grappig.
We gaan nu zo’n beetje richting het strand waar we zien dat er netjes een opstelling is gemaakt met stoelen in een ovaal en een tafeltje waar het bruidspaar voor zal plaatsnemen en de ambtenaar van de burgerlijke stand er achter. Maar zoals het een goede bruid betaamd (en we van Yvette gewend zijn) is ze te laat. Matthijs ziet er nu toch echt wel wat zenuwachtig uit. Ook de moeders stralen een zekere spanning uit.
Maar dan komt het verlossende woord, de bruid is klaar. We worden naar de plaatsen geleid en voor we goed en wel zitten vangen we een glimp op van de naderende bruid. Yvette wordt begeleid door, hoe kan het ook ander, haar vader.
Het mannetje van de burgerlijke stand is ook uit het niets verschenen en de muziek gaat spelen. We horen er helaas helemaal niks van want het waait en het geluid van het radiootje is niet voldoende hard. Maar het gaat om het idee en daarbij komt dat het plaatje wel echt fantastisch is! Dan hebben we het niet over Yvette die er overigens ook super leuk uit ziet in haar zomerse trouwjurk. Maar de hele setting is prachtig. Wit strand, azuurblauwe zee, palmbomen en prachtige mensen. Het is echt zoals je het je kan voorstellen.
Nadat Jaap (Yvette haar vader) zijn dochter heeft weggegeven begint het mannetje te spreken. Hij spreekt ongetwijfeld mooie woorden maar de wind blaast zijn gebroken Engels alle kanten op zodat we maar flarden kunnen verstaan. Dan komt het moment van de ringen en daarna het tekenen van de papieren. Hier moet Ruben samen met Bart opdraven om een handtekening te zetten. Margriet en Jaap tekenen voor hun dochter. Nu volgt het laatste stukje van de ceremonie en verklaart het burgerlijke mannetje het paar tot man en vrouw. Applaus volgt en lang zullen ze leven. Nu champagne en een toost op het bruidspaar. En ja hoor, nog meer foto’s. Daar moeten wel een paar leuke tussen zitten want het zijn er echt heel veel!
Dan eindelijk naar de feest locatie. We zitten boven in het restaurant. Lange tafel en wat lounche banken. We gaan lekker aan de borrel en gelukkig komt het eten ook snel door. Goed geregeld allemaal!
Helaas moeten we al vroeg weer weg. Esther is uiterst vermoeid. Ruben vind het knap dat ze het zo lang heeft weten vol te houden gezien het feit dat ze twee dagen geleden nog zeer hoge koorts had.
Het was een leuke en bijzondere bruiloft. Een trouwerij in Mexico en dan die vrienden die ook gekomen zijn wat was het gezellig! En wat een leuke dag is het geweest!
Morgen uitrusten!

• 15 November 2012 - 20:52

Carla :

Wat een leuk verslag weer ,
    het is gelukt ik ben de eerste jippieeeeee.
    Niet eerlijk ik had je net aan de lijn , en zo als ik al zei geniet nog even
    een hele goede reis .en we spreken elkaar zterdag xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 15 November 2012 - 20:56

Erwin En Wendy:

Hoi Esther en Ruben,

Leuk om weer wat van jullie te horen.
    Zo te horen was het een mooie bruiloft om
    Niet te vergeten. Leuk!!! En Es' dat je t hebt
    vol gehouden gelukkig. We hopen dat je al
    een stuk bent opgeknapt na alles en nog hebt
    kunnen genieten verder van jullie mooie reis.

Als jullie terug zijn horen we al jullie verhalen.

Tot snel....

Groetjes
    Erwin en Wendy

• 16 November 2012 - 00:08

Ed En Ellen:

Leuk verslag! We zijn ook héél benieuwd naar de foto's. Hopelijk herstelt Ester snel.
    Groeten en liefs van ons beiden.
    E&E

• 16 November 2012 - 00:08

Ed En Ellen:

Groeten en liefs van ons beiden.
    E&E

• 16 November 2012 - 00:48

Yvette:

Leuk verslag! Volgens Mexicaans gebruik was Yvette te laat ;-)
    Alvast een goede reis en tot in NL!
    Groetjes Matthijs en Yvette

• 20 November 2012 - 17:01

Ellen Hollenberg:

Hoe zou het met de familie Foppen zijn vroegen we ons af.Ik ga wel even googelen,en daar dook jou naam op en de namen van je broer en vader en moeder kwamen ook overeen.
    Je zou ons nog moeten kennen vanuit Obdam als jij de juiste persoon ben zou je dan het e-mail adres van je ouders even door willen mailen.

Vriendelijke groeten, Ellen en Nico Hollenberg