Weer thuis! - Reisverslag uit Tuitjenhorn, Nederland van Esther & Ruben Foppen - WaarBenJij.nu Weer thuis! - Reisverslag uit Tuitjenhorn, Nederland van Esther & Ruben Foppen - WaarBenJij.nu

Weer thuis!

Door: Ruben & Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther & Ruben

19 November 2012 | Nederland, Tuitjenhorn

Na een vlucht van 9 uur en een tussenstop op de Universiteit van Amsterdam zijn we dan eindelijk thuis! Lisette bedankt!
Brrr wat is het koud, de thermometer geeft buiten 5 graden aan en binnen is het voor de kachel aangaat net 16 graden. Bah wat een verschil! In Mexico was het gemiddeld tussen de 28 en 32 graden. Dat wordt dus nog even wennen.

Esther heeft het gevoel of ze klaar wakker is en Ruben besluit na een warme douche toch even een uurtje naar bed te gaan. Als Esther hem wekt na dat uurtje besluit ze toch even te gaan liggen wat volstaat in een half uurtje slapen. Eigenlijk wel erg moe dus. Als ze wakker wordt is ze het even allemaal kwijt en vraagt zich af waar ze nu eigenlijk is? Het komt allemaal wel erg bekend voor, maar plaatsen wil niet helemaal lukken. Maar gelukkig we zijn lekker thuis!

Ruben doet even een boodschapje en als het een uurtje of 6 is besluiten we maar te gaan eten, moeten toch proberen weer in het Nederlandse ritme te komen. Het wordt (hoe verrassend) ZUURKOOL. We zien er een beetje tegenop, maar het is heerlijk!!!
De rest van de avond hangen we nog wat voor de TV en om 12 uur moeten we toch echt proberen te gaan slapen.

Zondag staan we te laat op (hebben het klokje rond geslapen). We ruimen wat op en doen de laatste wasjes. Deze avond kunnen we niet slapen, maar besluiten een wekker te zetten om niet weer tot het middag uur te slapen. Want dan hebben we een afspraak met de makelaar!
’s Middags brengen we voor de zekerheid ook nog een bezoek aan de huisarts, Esther hoeft niet door verwezen te worden. Gewoon nog even rust houden (pootje omhoog) en als er toch om wat voor reden verslechtering optreedt is er genoeg zorg in de buurt. Ze heeft genoeg rotzooi geslikt de laatste tijd dus extra medicatie is ook zeker niet nodig.
Vanavond gaat Ruben weer op de trein naar Utrecht en zal het dagelijks leven weer beginnen. Esther blijft deze week nog even thuis om verplichte rust te houden.
En eind van de week kunnen we dan eindelijk ons lieve monster weer ophalen bij de ouders van Esther. Als Gizmo thuis is, zijn we weer compleet!

Dit is ons laatste blog, bedankt voor het volgen! We storten ons vanaf nu gelijk in een nieuw avontuur…. Ons nieuwe huis!

• 24 November 2012 - 18:52

Ton:

Een van de fijne dingen van het reizen is het weer thuiskomen. Vooral als je moe of ziek bent. Weer in je eigen veilige omgeving. Dat hebben wij vandaag ook ervaren. Na de lange vlucht nog anderhalf uur gewacht voordat de Schipholtaxi uiteindelijk ging rijden richting Julianadorp. Bas was blij dat hij ons weer zag. Als jullie tijd hebben kom dan eens langs. Ik zal proberen bananensoep te maken. Heel lekker. Tot ziens!