Laatste daagjes - Reisverslag uit Kandahar, Afghanistan van Esther & Ruben Foppen - WaarBenJij.nu Laatste daagjes - Reisverslag uit Kandahar, Afghanistan van Esther & Ruben Foppen - WaarBenJij.nu

Laatste daagjes

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther & Ruben

15 Maart 2010 | Afghanistan, Kandahar

Daar ben ik weer, volgens mijn lieve mama werd het wel weer eens tijd voor een nieuw verslagje.
Dus daar moet ik dan toch gehoor aangeven ;-). Het jammere is alleen dat ik gewoon niet zo goed weet wat ik kan vertellen. De tijd is voorbij gevlogen, 5 weken zitten er alweer op. En binnenkort zullen we richting huis gaan, met een tussen stop op Kreta! Pikken we dat ook nog even mee, kan ik weer een landje afvinken als zijnde “been there, than that”. Eerder ben ik niet in Griekenland op vakantie geweest.

Ik zit nu lekker in korte broek op het zonneterras bij ons slaapverblijf. Het zonnetje verdwijnt net achter het chalet hiernaast. Vanmiddag lekker in het zonnetje gelegen, dus hoop dat die witte melkflessen nu iets minder wit zijn. Dan te bedenken dat we straks weer moeten gaan wennen aan de Europese Kou! Brrrrr… Daar wil ik nu echt nog even niet aan denken, eerst nog even genieten van het overheerlijke zonnetje. Met een boekje en een colaatje in de zon!

Al onze werkzaamheden hier op KAF (Kandahar Air Field) zitten erop. Gister de laatste inspecties uitgevoerd en vandaag de kisten ingepakt en weggebracht voor verzending terug naar Nederland.
Dus nu nog even tijd over voor wat ontspanning, ook wel eens lekker (want ook in de weekenden gaat het hier gewoon door). Al vind ik het nu ook wel mooi geweest. Het is niet dat ik me verveel, maar tja “er is een tijd van komen en een tijd van gaan”. Ja ik heb wel zin om weer naar huis te gaan.
Lekker knuffelen met Gizmo als hij me nog herkend of eigenlijk wilt kennen :-s.

Je hebt hier de “board walk” hieraan liggen allemaal eetgelegenheden (pizzahut, burger king enz) en winkeltjes en op het plein in het midden heb je volleybalvelden en een betonhockey veld. Zie het als ijshockey maar dan zonder schaatsen en op beton. Best leuk om naar te kijken, maar ook best gevaarlijk!
Zo stond ik van de week achter het doel, hier zit ook nog een net tussen. Maar goed we stonden te praten toen er met volle vaart een bal aan kwam zetten, die in het net bleef hangen, je schrikt even en denk, maar goed dat ie er niet doorheen kwam. Nou ik kan vertellen de ballen kunnen er doorheen, ik ben gewoon getroffen door een hockeyballetje. Herman zei de dag ervoor nog, kom laten we achter het hek gaan staan, daar sta je veilig. Dat valt dus vies tegen!!! Ik ben er goed vanaf gekomen ;-).

Van de 4 nachten die ik hier nu geslapen heb, heb ik er 3 alleen gelegen, best lekker. Wat een luxe, wetende dat die mannen 2 deuren verderop met z’n 4en liggen, waarvan er 1 gigantisch kan snurken. Ik heb bijna met ze te doen. Maar wel bijna. Sorry jongens!
De bedden hier zijn overigs wel erg goed, het zijn dan ook wel stapelbedden, maar het matras is goed en we hebben gewoon een normaal kussen met dekbed. Echt fantastisch, dat heb ik gemist. Al slaap ik nog niet echt optimaal :-S, dat komt thuis wel weer.

Dit zal mijn laatste verslagje zijn vanuit het heerlijk zonnige Afghanistan. Ik zal proberen later vanuit Kreta nog een laatste update te schrijven. Tot die tijd, lekker berichtjes voor mij blijven achterlaten.
Ik kijk als ik inlog op internet altijd eerst of ik nog berichtjes heb :-D.

Groetjes!

  • 15 Maart 2010 - 19:04

    Esther & Ruben Foppen:

    Ik zal later nog even wat foto's plaatsen, ik krijg nu steeds foutmeldingen. Dus ga niet langer lopen klooien.

  • 15 Maart 2010 - 19:28

    Josine:

    Hoi Essie,

    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Ik lees trouw elke keer je verhalen.

    We hebben je gemist gisteren. Je zou het bijna niet geloven maar Lisette heeft voor het eerste gewonnen met een spel! Tai pan grappig kaart spel.

    Groetjes Josine!

  • 15 Maart 2010 - 20:24

    Pap&mam:

    Ha Mop.ben net thuis van het werk moest ik even kijken of je nog een verhaaltje had geschreven.en ja niet zo leuk dat je een hockybal tegen je aan kreeg maar zoals je schreef viel het gelukkig mee.De poezen komen net binnen uit de regen Pino nat Gizmo droog ,hij heeft de smaak te pakken als ze dan beiden binnen komen is het een stijle wand race.net zat Gizmo te snuffelen aan Pino.zal wel vreemd zijn als hij weer naar zijn eigen huis gaat.we snappen waarom je geen foto`s kan plaatsen leggen we thuis wel uit .Nou Esther geniet nog van deze dagen en we kijken uit naar je volgende verslag veel liefs van ons en tot gauwxxxxxxxxxxxxxx

  • 15 Maart 2010 - 21:40

    Sandra:

    He Es,

    Hoe lang blijf je dan op Kreta?

    Nou geniet nog van de zon, ze zeggen dat het hier ook snel lente gaat worden. Al geloof ik dat nog niet helemaal :-). Vandaag leek het wel weer herfst hier.

    Goede reis alvast en spreek je snel!

    Liefs San

  • 16 Maart 2010 - 09:55

    Aad:

    Hoi Esther
    De reunie afgelopen zaterdag was een groot succes en de foto,s die ik van jullie heb laten zien maakten veel tongen los .Die (oud) M.E.O.B ers nemen dan ook heel diep hun petje voor jullie af. Zij hadden nooit gedacht dat OPTRONICA nog eens over de grenzen zou gaan werken om service in het veld te verlenen ,ik moet jullie 3 dan ook van die hele club de groeten doen en een behouden thuis reis wensen.Ik hoor je wel weer als je terug ben

  • 16 Maart 2010 - 17:10

    Esther:

    Alles loopt voorspoedig! We zullen op de afgesproken dag thuiskomen! :-d

  • 16 Maart 2010 - 21:34

    Pap & Mam:

    hele goede reis, geniet van je verblijf op kreta en zien je gauw dit geld ook voor herman en nico xxxxxxxxxxxxxxxx pap en mam

  • 17 Maart 2010 - 12:10

    Lisette:

    Hee Meissie,

    Wat fijn dat je deze week al weer naar huis komt! En zoveel beleefd. Ik heb wel het gevoel dat de tijd is gevlogen.

    Geniet nog even lekker van het zonnetje op Kreta. Hier is het inmiddels ook een beetje lente aan t worden, maar de vraag is hoe lang dat zo blijft.

    Zoals Josine al schreef heb ik eindelijk gewonnen. Maar Josine maakt t even rooskleuriger dan het is, we speelden in teams dus ik heb samen met Alex gewonnen... :S

    Goede reis naar huis, spreek je snel.

    kus Lisette

  • 17 Maart 2010 - 21:14

    Robert:

    Hey Esther,

    Niet te geloven dat je tijd er al weer op zit daar, wat gaat het toch hard.. Gelukkig heb je naar je zin gehad en heb je ook nog lekker ervan kunnen genieten.

    Geniet nog even van Kreta en dan weer lekker naar je eigen bedje..

    Groetjes

    Robert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Afghanistan, Kandahar

Uitzending

Recente Reisverslagen:

29 Maart 2010

Back home!

19 Maart 2010

Terug vlucht.

17 Maart 2010

De terug reis

15 Maart 2010

Laatste daagjes

11 Maart 2010

Terug op Kandahar!
Esther & Ruben

Actief sinds 06 Jan. 2010
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 94532

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2012 - 17 November 2012

Bruiloft Matthijs & Yvette!

24 Februari 2012 - 21 Maart 2012

Werkbezoek Caribisch Gebied

05 Maart 2011 - 02 April 2011

Werkzaamheden Caribisch Gebied

18 September 2010 - 14 November 2010

Rondreis Zuid Amerika

09 Februari 2010 - 19 Maart 2010

Uitzending

Landen bezocht: