De terug reis - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Esther & Ruben Foppen - WaarBenJij.nu De terug reis - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Esther & Ruben Foppen - WaarBenJij.nu

De terug reis

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther & Ruben

17 Maart 2010 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Ik lig even op bed, om toch nog iets te rusten en mijn internet te goed op te maken. Om 00.25 uur moet ik op de aangegeven plek staan waar ik word opgehaald om richting vliegveld gebracht te worden. Ik heb misschien uiteindelijk maar een half uurtje mijn ogen dicht gehad, als de wekker alweer gaat. Laatste spullen in de tas, zachtjes doen, want er liggen nog 2 vrouwen die net als mijn 2 collega’s op de 2e vlucht zitten, zij worden 2 uur later opgepikt.
Nog wat slaperig word ik door m’n collega’s naar de bus gebracht. Ik zie jullie wel in Minhat (Dubai).
Nou niks is minder waar, want na het inchecken wat allemaal vrij makkelijk ging, zit ik nog buiten in de kou te wachten tot we eindelijk eens in die Hollandse Hercules mogen stappen als “groep 2” zich meld op het vliegveld. Dit was om 2.30 uur. Wij zouden om 2.45 uur de lucht in moeten gaan. Na nog langer wachten mogen we dan eindelijk instappen. Om 3.30 uur is er dan eindelijk beweging. En dat duurde en duurde, dat ik al aan mezelf begon te twijfelen of we nou dan toch al in de lucht zouden hangen en dat ik iets gemist had. Tot ik voelde dat we om 4 uur los kwamen van de grond.
Daar zit je dan in zo’n hangmatje nog steeds niet bevorderlijk voor je achterwerk. Ik werd dan ook gewekt door een zeer pijnlijk stuitje en zie dan nog maar een uur stil te zitten, best lastig.

Om 7 uur lande wij eindelijk in Minhat. Dat ik naar buiten liep dacht ik nog, dit kan niet. Maar dat we dichterbij kwamen was het toch waar! Groep 2 stond er al!!! Zij vlogen met een Canadese Hercules en is waarschijnlijk vanuit KAF toch nog eerder de lucht ingegaan. De Nederlanders zullen wel alles extra goed moeten checken voor ze de lucht in mogen, waardoor alles nog eens zo lang duurde. Maar we waren er. Scherf vesten inleveren en helm opbergen in je bagage.

Om 13.00 uur zouden we met een Martin Air vliegtuig verder vliegen naar Kreta. Dus we hadden nog wat tijd om te overbruggen en werden dan ook naar een Nederlands kamp gebracht. Hier konden we wat eten en drinken en als je nog wat wilde slapen kon je op bed gaan liggen. Dit dus ook maar even gedaan, al dacht ik dat ik toch niet kon slapen, maar alleen muziekje luisteren is ook al relaxt. Toch een stukje gemist van de cd, dus wel degelijk even in slaap gevallen.
Groep 1 moest zich het eerste melden om een instapkaart te bemachtigen en groep 2 kwam daar al snel achteraan. En weer wachten tot we in konden stappen, dit hebben we binnenin de loods gedaan, waar de airco’s aanwaren, want buiten was het inmiddels alweer 40 graden. Nou hou ik best van warmte, maar dat was wel erg warm!

Na een vlucht van ruim 4 uur komen we dan eindelijk aan op Kreta, Chania om precies te zijn. Dit is het militaire vliegveld op Kreta. En wat hebben we het gemist zeg: REGEN!!! Getverdemme.
En wat voor levend iets moet mijn oog weer als eerste zien? Ja wel een ZEEMEEUW! Ik waan mij gelijk weer in het natte koude regenachtige Den Helder. Jammer begin van 2 dagen Kreta ;-)!

(De internet verbinding is hier echt heeel slecht, dus heb wat moeite met uploaden van verslagen, dus laat staan foto's)

  • 18 Maart 2010 - 08:53

    Lisette:

    Wat een gedoe dat reizen allemaal.

    volgens het weerbericht zou het vandaag en morgen 14-16 graden en zonnig moeten zijn op kreta.
    Hoop dat het dus nog wat opknapt. Geniet maar even lekker van de rust, en slaap maar lekker uit.

    liefs, Lisette

  • 18 Maart 2010 - 15:31

    Pap&Mam :

    Weet dat wij op het vliegveld staan ,dan word het zo weer 40 graden .goede reis tot morgen xxxxxxxxxx

  • 18 Maart 2010 - 17:05

    Marcel:

    Geniet nog ff lekker op Kreta! Hier op KAF is het inmiddels bijna 40 graden...

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Uitzending

Recente Reisverslagen:

29 Maart 2010

Back home!

19 Maart 2010

Terug vlucht.

17 Maart 2010

De terug reis

15 Maart 2010

Laatste daagjes

11 Maart 2010

Terug op Kandahar!
Esther & Ruben

Actief sinds 06 Jan. 2010
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 94535

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2012 - 17 November 2012

Bruiloft Matthijs & Yvette!

24 Februari 2012 - 21 Maart 2012

Werkbezoek Caribisch Gebied

05 Maart 2011 - 02 April 2011

Werkzaamheden Caribisch Gebied

18 September 2010 - 14 November 2010

Rondreis Zuid Amerika

09 Februari 2010 - 19 Maart 2010

Uitzending

Landen bezocht: