Weekend Curacao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Esther & Ruben Foppen - WaarBenJij.nu Weekend Curacao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Esther & Ruben Foppen - WaarBenJij.nu

Weekend Curacao

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther & Ruben

24 Maart 2011 | Nederland, Amsterdam

Ik loop nog steeds een beetje achter met het bijhouden van de site.
Dus ik ga proberen dat nu even bij te werken.

In elk geval heel erg bedankt voor de reacties, erg leuk.

Oh ja donderdag! 's Avonds heb ik een leuke ontmoeting met een paar oude bekende uit Obdam (voor wie het niet weet, mijn geboortedorp).
Kim is een paar maanden geleden naar Curacao vertrokken voor 3 jaar.
En Morjolein, Elly en Niels waren heel toevallig bij Kim op bezoel in de periode dat ik hier ook ben, dus ja dat wordt ff samenkomen. De meiden komen mij bij het hotel ophalen en vertrekken naar het huisje van Kim. Vandaag is het St Patricksday dus is er een feestje verderop bij 'bijna thuis'.
We zien elkaar niet vaak, maar toch is het altijd wel erg gezellig en merk je daar weinig van.
De avond is gezellig en het bier gaat er best in, wel vervelend te weten dat ik morgen weer vroeg te werk moet, maar ach zovaak maak je dit niet mee.
Uiteindelijk lig in om 2 uur (plaatstelijke tijd ;)) in bed. Ik bedank dat Ruben nu net zou moeten beginnen en stuur nog even een smsje.
Om half 6 gaat de wekken weer en om 6.15 afgesproken tijd sta ik netjes weer bij de auto. De dag verloopt prima, maar tijden de lunch voel ik dat de vermoeidheid parte begint te spelen.

We maken nog wat werk af en daarna is het niet zo logisch meer om aan wat nieuws te beginnen omdat we maandag naar St. Maarten vliegen en hier pas donderdag weer terug zijn.
We ruimen op en ronden af, Het is weekend en hier ben ik op dit moment wel aan toe. Vrijdag gaan dan ook vroeg de luikjes bij mij dicht.

Zaterdag wordt ik 's morgens weer door de meiden opgehaald en gaan we naar Playa Potre Marie een mooi strandje waar je ook mooi kunt snorkkelen en duiken.
Als we aankomen regent het nog even en de rest van de dag zien we om ons heen veel grijze wolken, maar blijft het bij ons verders droog, wat een mazzel.
Het is warm en besluiten het water in te gaan met snorkel. Met wat uitleg van Elly en Niels is het tijd om dat ding op mijn neus te zetten en onderwater te gaan. Echt ongelovelijk dat het zo helder is en al zo dichtbij de kust er zoveel visjes zitten. Ze zijn niet eens bang. Ik zie vanalles, ook mooie gekleurde visjes. En moet vooral vaak denken aan de film 'Finding Nemo' die we laatst hebben zitten kijken. Oké Nemo heb ik niet gevonden maar Dory, ja die zwom wel even voorbij.

Het is echt prachtig. Dit moet ik vaker doen. Dat duiken laat ik nog wel even zitten.
Later op de dag komen Kim en Justin ook onze kant op om te gaan duiken met Elly en Niels.
Marjolein en ik blijven op t strand. we houden ze nog even in de gaten, maar dan gaan ze toch onder water en heb je geen idee meer waar ze zouden kunnen zitten. Na ruim 40 min zit het erop en komen ze boven. Ff op de foto om het vast te leggen en vinden dat we een pilsje hebben verdiend.

s'Avonds gaan we met z'n alle uiteten en sluiten we het gezellig samen zijn af. Morgen zullen Marjolein, Elly en Niels weer naar Nederland vliegen.

Het was een gezellige dag!

Zondag weer met de mannen op stap en gaan langs bij het Zee auquarium! Hier vragen we eerst of we kunnen reserveren voor het zwemmen met dolfijnen en dit is gelukt! Zaterdag (26/3) gaan Clemens en ik zwemmen met deze diertjes! Echt spannend! Dennis is erbij om de foto's te schieten.
We rijden nog wat over het eiland en besluiten nog even te chillen in het hotel en bij het zwembad voor we weer afspreken om te eten.

Het weekend zit er alweer op. Morgen vroeg de koffer bij de wapenkamer afgeven en dan snel naar het vliegveld, op naar St.Maarten!



  • 25 Maart 2011 - 06:30

    Lisette:

    Wat een mazzel heb jij! Zwemmen met dolfijnen en zwemmen met Obdammers ;)

    Ben weer erg benieuwd naar alle foto's. Geniet nog even van SintMaarten, en jullie resort daar.

    Veel liefs, Lisette

  • 25 Maart 2011 - 13:21

    Jacco:

    Blijft roze !!!!

  • 25 Maart 2011 - 22:56

    Petra:

    Krijg toch ernstig het gevoel (in mijn kluskloffie onder stof en verf) dat er in de verdeling in huize Henkes even iets niet is goed gegaan. Veel plezier morgen zal aan jullie denken als ik weer hard aan het werk ben.

  • 26 Maart 2011 - 11:38

    Josine:

    Hoi Es,

    Wat een toeval dat je daar zo veel obdammers treft ;)
    Klinkt allemaal erg leuk. Vooral dat zwemmen met dolfijnen. Ben benieuwd hoe dat is/was!

    Veel plezier!
    Groetjes Joos

  • 26 Maart 2011 - 15:16

    Aad:

    Eindelijk op Curacao dan moet je op zaterdag avond naar Otrabanda want daar is het echte Curacao vraag maar aan Jacco
    groetjes Aad

  • 27 Maart 2011 - 11:40

    Ruben:

    Vet cool je hebt Dorry gezien. Jammer dat je geen walvis praat. Anders had je de groeten kunnen doen! :P

  • 27 Maart 2011 - 17:10

    Carla & Renger:

    Dat lila, volgende keer ander kleurtje hoor. Leuk stukje, Es, weer een hele belevenis.
    Het gaat heel wat minder over eten nu, en het werk is maar bijzaak, geniet er nog maar even van We genieten met je mee!

  • 28 Maart 2011 - 07:36

    Sarah :

    Hoi Es', wij zitten nu op het vliegveld van Istanbul. We gaan weer maar huis :(. Gaat snel voorbij zo een weekend. Het was erg gezellig, prachtige stad en we hadden ook erg lekker weer! Zeker een aanrader om een keer te bezoeken. De verhalen hoor je nog wel!

    Tot gauw!!
    Sarah

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther & Ruben

Actief sinds 06 Jan. 2010
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 94442

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2012 - 17 November 2012

Bruiloft Matthijs & Yvette!

24 Februari 2012 - 21 Maart 2012

Werkbezoek Caribisch Gebied

05 Maart 2011 - 02 April 2011

Werkzaamheden Caribisch Gebied

18 September 2010 - 14 November 2010

Rondreis Zuid Amerika

09 Februari 2010 - 19 Maart 2010

Uitzending

Landen bezocht: