St. Maarten - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Esther & Ruben Foppen - WaarBenJij.nu St. Maarten - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Esther & Ruben Foppen - WaarBenJij.nu

St. Maarten

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther & Ruben

29 Maart 2011 | Nederland, Amsterdam

Het is maandag morgen (21-3), om half 7 vertrekken we naar de Marinebasis en ontbijten hier. Hierna leveren we onze koffers die niet mee hoeven af bij de wapenkamer. En vertrekken naar het vliegveld om vervolgens naar St.Maarten te vliegen. We checken in en als iedereen aanwezig is vertrekt het vliegtuig al. Dus niks wachten tot de aangeduide tijd, ideaal.

Als we na 1,5 uur aanvliegen op St.Maarten zie ik vanuit de lucht in de verte een schip liggen, dit blijkt de Rotterdam (Voor wie het niet weet, dit is het Mariniersschip van de Koninklijke Marine) te zijn. Eerder deze week werd ons nog verteld dat deze op een “geheime” locatie zou liggen. Nou ik weet niet, maar dit lijkt mij niet zo geheim. Dat ding is niet te missen.

We halen de huurauto op en gaan opzoek naar het hotel. Dit is mooi gelegen in een baai. Prachtig strand erbij. Wel wat verouderd maar we hebben een dak boven ons hoofd. We besluiten wat te gaan eten en daarna gelijk een kijkje te nemen bij de kustwacht.

Alles gaat hier op z’n ooie dooie gemakje, het is wel een beetje wennen hoor dat Antilliaanse cultuurtje. De persoon die wij nodig hadden is er niet en zit de rest van de week nog op de Rotterdam . We vragen of er contact met hem opgenomen kan worden, dit duurt even. Uiteindelijk staat er een afspraak om woensdag ochtend met een bootje naar de Rotterdam gebracht te worden, zodat we hier ook nog wat inspecties kunnen uitvoeren.

Helaas gaat dit als wij op woensdagmorgen netjes op tijd aankomen bij de kustwacht niet door. De Rotterdam is op missie.
Dinsdag hebben we een kijkje genomen op een strandje vlak naast het vliegveld hier zie je dus alles boven je op 10 m over je heen komen. Echt super gaaf. We zagen ook de Rotterdam liggen en vertrekken en niet meer terug komen. Dus helaas niet meer op de Rotterdam geweest.

De tijd die we overhouden gebruiken we om het eilandje te verkennen. We rijden wat rond. Het weer is zoals de afgelopen dagen niet al te best. Het is erg bewolkt en het regent af en toe. Het is een klein eiland dus het maakt snel een rondje door het Nederlandse en Franse deel. We besluiten om maar naar het hotel te gaan, want ondanks de bewolking is het er wel warm. Ook in de auto, ook al zit er airco in. Ik zit achterin en daar is niks van de airco te merken, dus ook ik heb het deze keer wel erg warm. Ook heb ik last van het reistabletje dat ik ‘s morgens ingenomen heb, op voorhand voor de rit naar de Rotterdam. Ik zit dus aardig te knikkebollen achterin. Op het vliegveld moeten we ons nu ook nog 3 uur zien te vermaken. En als we eenmaal ingestapt zijn, zit het toestel helemaal vol.

Na een uur vliegen wordt het weer slechter en is er turbulentie. De landing wordt ingezet maar dit lijkt allemaal een beetje vreemd. We zitten achterin en naast de motor. De geluiden die we zo nu en dan horen klinken niet echt overtuigend en het is lastig landen hebben we het idee. Het weer is slecht en als het dan toch lijkt dat we gaan landen gaat het gas weer over en voor je gevoel beginnen we weer te stijgen. Het verloop allemaal erg tegen je gevoel in, maar uiteindelijk staan we dan toch veilig aan de grond. We zijn weer op Curaçao.

• 29 Maart 2011 - 14:18

Lisette:

Hee Es,

Heb ik het nou goed begrepen, hebben jullie helemaal niets gedaan op SintMaarten? Lekker is dat.. van onze belastingcenten..

Ben benieuwd naar de foto's..

dikke kus Lisette

• 29 Maart 2011 - 19:02

Pap En Mam:

wij sluiten ons bij het verhaal van lisette aan ,Van onze centen .
    maar zo als sjef diederen zong GENIET VAN HET LAEVE .
    (is een limburgse troubadour)
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx