2e keer Curacao. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Esther & Ruben Foppen - WaarBenJij.nu 2e keer Curacao. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Esther & Ruben Foppen - WaarBenJij.nu

2e keer Curacao.

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther & Ruben

29 Maart 2011 | Nederland, Amsterdam

Omdat de kamers op de basis zo slecht waren en er geen plek was bij het onderofficiers verblijf zitten we deze keer ook in een hotel. Een andere als voor we naar St. Maarten. Deze keer het Renaissance in Willemstad. Het is mooi en groot maar mij de massaal en te Amerikaans dus echt niet mijn hotel. Maar het is netjes en de kamers zijn goed. Er is een leuk geprepareerd strandje bij gemaakt dat uitkijkt over de echte zee. Na werktijd proberen we hier dan ook nog de laatste zonnestralen op te pikken. Al wil dit niet zo lukken met de bewolking en de giga wind die er staat echt lekker liggen is er dus niet bij. En dan de berichten dat het in Nederland lekker lente aan het worden is. Daar is dus misschien wel meer zon als hier, best frustrerend ;-). Maar goed we hebben de temperatuur in de luwte dan nog wel mee, zo’n 27 graden.

Ook hier moeten we nog even flink aan de bak om al het werk af te krijgen. De wapenkamer ligt nog vol spul van ons dat geïnspecteerd moet worden. Dus donderdag morgen weer om 6.00 uur het wekkertje. En gaan de hele dag aan de slag. Het schiet op maar het einde is nog niet in zicht, we hebben nog een weekje, dus dat gaat ons lukken.

Zaterdagmorgen zitten we al om 7 uur aan het ontbijt, want vandaag is de grote dag!!!! We gaan zwemmen met DOLFIJNEN!!!
We melden ons ff voor 8 uur bij het zeeaquarium er staan al meer mensen te wachten, we kunnen doorlopen. We betalen, ja het is niet goedkoop, maar het is dan ook een one in a lifetime opportunity. Dennis is mee voor het maken van de foto’s. Hij wilde niet mee zwemmen. We krijgen flippers. En kunnen meelopen naar het bassin. We worden in groepen verdeeld en omdat ons groepje nog een te groot is bestaan wij uit 2 groepen. Als onze eerste groep in het water ligt, mogen wij vast plaats nemen op het platform in het water. Nu zijn we al heel dichtbij. Wat zijn ze leuk!!!

Nu mogen wij het water in. Met iedereen worden wat ‘spelletjes’ gedaan. Je mag 1x meegetrokken worden aan de vinnen. Dit is echt grappig, maar het gaan snel waardoor mijn handen wegglijden van de vinnen en al eerder loslaat dan had gekund. Ook krijg je een kusje en kun je ze nat spetteren, maar dit doen ze dan ook bij jou. Ook kunnen ze zingen.
Verders komen ze bij je om te aaien, echt ze voelen heel raar. Ze zijn heel glad. Ja dit is echt fantastisch!!! Ze kiezen zelf bij wie ze willen zijn, werd verteld vooraf. Ik kreeg genoeg aandacht, dus ze vonden me lief. Dit was echt een SUPER ervaring!
Na een half uur zit het erop en gaan we het water uit. We krijgen nog een video te zien en kunnen ons even afspoelen en omkleden. Ook kun je een dvd kopen met foto’s en video van je groep. Kosten 125 dollar, nou dat gaat me een beetje te ver en Dennis heeft ook mooie foto’s gemaakt, dus doen het hier wel mee.

We lopen nog een rondje door het zeeaquarium en gaan terug naar het hotel we eten en chillen nog wat. Vanavond nog wat gedronken bij de Sopranos de pianobar. Best gezellig en dan weer een beetje betijds naar het hotel, rondje door het casino (alleen kijken) en naar bed, morgen namelijk weer niet uitslapen maar vroeg op.

Zondag weer om 7 uur aan het ontbijt deze keer om voor het echt warm wordt, de Christoffelberg te beklimmen. Het is een hele opgave en ik kom dan ook na 2 uur wandelen, klimmen en klauteren op handen en voeten boven. Jeetje wat een tocht en wat had ik het toch nog warm, met hoofd klopt helemaal. Maar ik stond er, aan de top met mijn knal rode kop!
Nadat ik weer een beetje was opgedroogd, kon de tocht weer beginnen naar beneden. Na er ook weer bijna 2 uur over gelopen te hebben kwamen we moe maar voldaan aan bij de auto. Eerst dat zeiknatte T-shirt uit en ff uitzweten. Ergens wat drinken en met Jan (KKW) nog een rondje gedaan. En om een uurtje of 3/4 waren we weer bij het hotel. Omdat het nu 6 uur tijdsverschil is met Nederland heb ik niet veel tijd meer om te skypen, maar daar maken we dan wel ff tijd voor. Ik moet natuurlijk Ruben even op de hoogte brengen van mijn avonturen ;-).

Inmiddels is het alweer maandag en moeten we ook nu weer vroeg uit de veren. Het einde van de werkzaamheden komen nu langzaam in zicht. Het einde is nabij!

De verbinding waar ik nu even zit is te slecht, dus het uploaden van de foto's doe ik later vanuit het hotel. Mensen bedankt voor de reacties erg leuk om te lezen, dus hou dat deze week ook nog even vol.

Groetjes!!!

• 29 Maart 2011 - 14:26

Lisette:

Aaah de dolfijnen! Wat super es. Dat lijkt mij toch ook nog wel eens wat. Gelukkig vonden ze je lief, t zal toch wat zijn als je veel geld betaald en de dolfijnen negeren je. ;)

Ben blij te lezen dat je daar ook nog hard aan het werk bent. Nog maar een paar daagjes, veel plezier en geniet maar lekker van dat temperatuurtje.

veel liefs, Lisette

• 29 Maart 2011 - 17:49

Josine:

Heey,
    Wat geweldig die dolfijnen, ben erg benieuwd naar de foto's. dat je nou dat CDtje niet gekocht hebt... dat snap ik niet...;)

Het weer is idd heerlijk hier in Nederland!
    Maar nog wel koud hoor, nog lang geen 27 graden. Dus geniet nog maar even.

Succes met je laatste dagen werken en een goede vlucht!
    Groetjes Joos

• 29 Maart 2011 - 19:26

Ruben:

Jeetje wat een coole dingen heb je gedaan. Die dolfijnen...
    En je komt alweer bijna naar huis. :D

• 30 Maart 2011 - 16:46

Aad:

Wat een gave foto,s heeft Dennis gemaakt en zo te zien hebben jij en Clemens het ook best naar jullie zin daar bij die Dolfijnen ja dat moet je 1 keer mee gemaakt hebben .Zo te lezen hebben jullie een hele drukke tijd achter de rug en was het niet alleen een uitje maar moest er ook nog keihard gewerkt worden Nu ga ik er een weekje tussen uit om weer eens iets anders dan auto,s te zien groetjes aan Clemens,Dennis en voor jou een dikke knuffel verder een goede terug reis en we spreken elkaar nog wel
    Aad

• 31 Maart 2011 - 16:39

Pap &Mam:

Dat kan niemand je afpakken zwemmen met de dolfijnen leuk ,
    en wat een leuke foto`s
    Geniet nog even en dan wensen we je een goede vlucht (ook voor je collega`s )
    Tot gauw xxx