Het zit erop. - Reisverslag uit Julianadorp, Nederland van Esther & Ruben Foppen - WaarBenJij.nu Het zit erop. - Reisverslag uit Julianadorp, Nederland van Esther & Ruben Foppen - WaarBenJij.nu

Het zit erop.

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther & Ruben

05 April 2011 | Nederland, Julianadorp

Inmiddels zit ik weer thuis op de bank, lekker hoor. Alles weer van jezelf om je heen. Alleen nog de koffer leeghalen en een wasje draaien.

Afgelopen week hebben we de laatste werkzaamheden in de wapenkamer van Marinebasis Parera en Suffisant afgerond. Iedereen weer blij, relatief weinig afgekeurd hier.
Dus we mogen volgend jaar gewoon weer terug komen voor een nieuwe inspectie ;-).

Ook zijn we nog op het vliegveld geweest voor een inspectie op de kijkers van de kustwacht.
Hier waren ze minder blij met een afkeur, maar we doen dit natuurlijk voor hun eigen veiligheid. Dus ze konden er wel mee leven, want de kijker waar het om ging was wel erg slecht en konden ze hem alleen gebruiken als ze er met 1 oog doorheen keken. Dat is niet echt de bedoeling van een binoculair kijker.
Deze is afgekeurd en zal ter reparatie naar Den Helder worden gestuurd. We kunnen een hoop daar, maar echt niet alles.

Hierna zitten vrijwel alle werkzaamheden erop, de laatste 3 kijkertjes repareren we op Parera en pakken de kisten in, nu is het dan echt tijd om afscheid te nemen van de mensen hier op de wapenkamer.

Als we terug zijn in het hotel maken we nog even uitgebreid gebruik van de zonnebedden bij het zwembad/strand om de laatste zonnetstraaltjes op de vangen. Helaas is het zoals zo vaak weer erg bewolkt en staat er een flinke wind.

Donderdag avond zijn we met de hele groep wezen eten als een zooi van afscheid. Het wel erg gezellig en hebben dan ook erg gelachen. We drinken nog een drankje in de Pionabar en dan vind ik het wel weer mooi geweest.

Vrijdag is het dan zover de dag om naar huis te gaan. Omdat we pas om 15.45 uur vliegen en om 12.00 uur pas hoeven uit te checken, hebben we 's morgens nog mooi de tijd om in de zon te liggen tussen de wolken door.
Snel de koffer inpakken en uitchecken.
Nog even wat eten en op naar het vliegveld. Hier verloopt alles prima en vertrekken optijd.

Eenmaal in de lucht blijken de schermpjes toch niet te werken en kunen we dus geen films kijken waar we ons zo op hadden verheugd. Helemaal blij dat we met KLM vlogen, maar helaas dus.
De vlucht duurt lang, want slapen kan ik niet. Gelukkig heb ik nog een flair en m;n telefoon met muziek om de tijd een beetje te dooien.

Dan komen we eindelijk aan op Schiphol!!! Toen begon de controlle, risico vlucht he, dus alles word dubbel gecheckt. Na 1,5 uur wachten paspoort laten ontroleren, tassen/koffers door de scanner sta ik eindelijk in de armen van mijn vriendje!
Die me kwam ophalen met een mooie rooie roos :-).

Inmiddels is het dinsdagmiddag en ben ik gister weer aan het werk geweest, het was een vermoeiende dag en vanmorgen is dan ook de jetlag op komen zetten, opstaan was geen optie meer ik wilde alleen maar slapen. Dus vandaag thuis gebleven om al de slaap te korten in te halen!

Morgen weer echt aan de slag!

Ik heb genoten van de reis, maar het is lekker om weer thuis te zijn!

Bedankt voor alle reacties! En op naar de volgende reis.