Week één zit er op, nu weekend! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Esther & Ruben Foppen - WaarBenJij.nu Week één zit er op, nu weekend! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Esther & Ruben Foppen - WaarBenJij.nu

Week één zit er op, nu weekend!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther & Ruben

11 Maart 2012 | Nederland, Amsterdam

Zo hier wel een berichtje vanuit Curacao. Inmiddels is het weer weekend en hebben we er een in tegenstelling met Aruba een drukke week opzitten.

Dinsdagmorgen hebben we ons gemeld op de wapenkamer van Parera, en zijn we gelijk gestart met de werkzaamheden. Zelf ben ik nog even bezig geweest met het maken van afspraken voor overige lokaties om langs te gaan voor inspectie.
Een deel hebben we afgelopen week gedaan en staat er voor komende week ook nog wat bezoekjes op het programma.

Er zijn weinig nieuwe gezichten op de wapenkamer, dus voelt dan wel een beetje als thuis komen. Alleen ons oud Optronica medewerker Klaas is vervangen voor een nieuwe Klaas. Nou ja Marco genaamd. Aardige marinier en heeft ons dan ook donderdag avond meegenomen naar de Donderdag Duik Club. Waar we van hem een introductieduik kregen. Deze ging bij mij niet helemaal goed, omdat ik niet kan klaren. Dus ben boven de jongens meegedobberd tot ik ze niet meer zag. Toen maar onder begeleiding terug richting strandje. Ondanks dat het niet wilde lukken, vond ik het zeker de moeite waard.

Vrijdag was de bedoeling niet meer op Parera te komen, omdat we deze dag op het kamp waar we ook slapen aan het werk moesten. Hier waren we betijds klaar. En moest ik toch nog naar Parera, omdat ik door de gekkigheid op de wapenkamen niet optijd klaar was. Dus nog even aan het werk moest en opzoek naar mijn defensiepas. mannen kunnen niet zoeken dus dat ik binnen kwam lopen zag ik deze al liggen.

Ook stond de afspraak om vandaag naar HATO. De vliegende kustwacht te komen. Na een belletje kunnen Rodney en ik daar ook nog terecht. (René was niet zo lekker vandaag dus was weer naar bed gegaan.) Terwijl iedereen al van het weekend aan het genieten is, zijn wij dus nog aan het buffelen. Om half 4 is het dan voor ons ook eindelijk weekend. En hier ben ik behoorlijk aan toe.
Weer 3 nachten slecht geslapen en dat hakt er dan wel in. Inmiddels gaat het alweer wat beter. Maar nu een rustig weekendje doet wel goed.

Zaterdag ook lekker rustig aan gedaan. Hoop gezeur gehad bij de poort omdat mijn pas niet meer werkte om mijn kamer op de komen... Met zeer veel moeite en uiteindelijk de opmerking niet meer zo uittevallen teggen de jongens hebben ze toch voorelkaar gekregen mijn pas weer werkend te maken. Je moet je voorstellen volgens hun is er maar 1 persoon, let wel 1 persoon die dat kan en die heeft weekend. Nou zeg ik dan regel je het maar. Na veel pijn en moeite gaan ze dan toch aan de slag. En met resultaat. Zo nou was dat nu zo moeilijk.

Na dit gedoe, ga ik met Jan en Bert oppad voor een stukje eiland en te snorkelen bij het tukbootje. Terug op het kamp maken we ons klaar om te gaan eten bij Rodeo en waar later op de avond Gonzales een collega hier op Curacao optreedt met zijn band. Erg leuk. En toen was het bedtijd.

4 leden van de andere groep zijn vanmorgen al naar St Maarten gevlogen. 2 blijven er thuis en morgen ochtend zullen wij 3 week in het vliegtuig kruipen voor een nachtje op het eiland.
Straks maar even de spullen inpakken. Nu nog even lekker genieten van helaas de bewolking!



  • 11 Maart 2012 - 16:38

    Esther & Ruben Foppen:

    Voor de mensen met Facebook, hierop staan wat foto's!

  • 11 Maart 2012 - 17:21

    Sarah:

    Hier schijnt de zon!! Nog geen bikini weer helaas, maar begint ergens op te lijken.

    Tot gauw xx

  • 11 Maart 2012 - 17:36

    Esther & Ruben Foppen:

    Hopelijk is het tegen de tijd dat ik terug ben ( ook van Spanje ), het wel bikini tijd!!! Hier nog steeds vrij weinig zon te zien.

  • 11 Maart 2012 - 17:58

    Lisette:

    Hee lieve Essie,

    Ik hoor dat je gisteren lekker hebt zitten chatten met Peter. Gelukkig gaat het goed met je al loopt niet alles op rolletjes. Heb je deze trip met alle pasjes die je tegenkomt nu problemen? ze vinden je niet aardig zeker daar in de Caribbean.

    Succes op Sint Maarten en tot snel.

    dikke kus

  • 12 Maart 2012 - 11:24

    Ruben:

    Nou dat was weer een mooi verhaal. Ik zie dat jullie het hier wel druk hebben. Nou die jongens van de wacht hebben echt de Antilliaanse instelling hoor. Ze vonden het zeker raar dat ze aan het werk moesten terwijl ze aan het werk waren.... Ik snap het ook niet.
    Succes op St Maarten!
    XX
    PS nog 9 dagen

  • 14 Maart 2012 - 08:38

    Herman:

    Hey Esther,

    Jij en pasjes is niet echt een succes combinatie he? Hoe komt het toch? Nou hier is het voorjaar begonnen dus als jullie nou even wat zon mee terug nemen....

    :-)

  • 15 Maart 2012 - 20:16

    Esther & Ruben Foppen:

    @ Herman,

    Ik moet helaas melden, dat jullie meer zon hebben dan wij hier. We hebben dan de temperatuur wel mee, maar die zon laat zich vrij weinig zien. Maar ik zal mijn best doen ;).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther & Ruben

Actief sinds 06 Jan. 2010
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 94436

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2012 - 17 November 2012

Bruiloft Matthijs & Yvette!

24 Februari 2012 - 21 Maart 2012

Werkbezoek Caribisch Gebied

05 Maart 2011 - 02 April 2011

Werkzaamheden Caribisch Gebied

18 September 2010 - 14 November 2010

Rondreis Zuid Amerika

09 Februari 2010 - 19 Maart 2010

Uitzending

Landen bezocht: