Het zogenaamde snoepreisje - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Esther & Ruben Foppen - WaarBenJij.nu Het zogenaamde snoepreisje - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Esther & Ruben Foppen - WaarBenJij.nu

Het zogenaamde snoepreisje

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther & Ruben

15 Maart 2012 | Nederland, Amsterdam

Deze keer een iets minder positief berichtje. Dit omdat ik uit verschillende hoeken te horen krijg dat dit werkbezoek een snoepreisje zou zijn. Dit misverstand moet de wereld uit geholpen worden.

Ik wil ten eerste even kwijt dat ik dit blog schrijf voor mezelf! Zodat ik het later nog eens door kan lezen wat voor dingen ik allemaal gedaan heb ik het leven. Daarna komen mijn dierbare, zij weten wel wie daarmee bedoeld worden. En daarna komen de mensen die ook geïnteresseerd zijn. Prima iedereen mag het lezen die het wil.
Ik wil niet hypocriet of schijnheilig zijn. Ik schrijf wat ik wil en wat ik heb meegemaakt. En de dingen die misschien overeenkomen met dingen die je op vakantie zou doen. So Be It het is toevallig een Caribisch eiland. En ik heb hier ook gewoon mijn vrije tijd!

Ten tweede: we zitten hier voor de baas en niet voor onszelf. Het is een bewijs dat we iets extra’s willen doen. Een beetje waardering zou niet misplaatst zijn! En die vrije tijd hebben wij net zo hard verdiend als jullie thuis. Ook wij staan hier om 5.45 uur naast ons bed, om vervolgens in een file naar de andere kazerne te rijden om te gaan werken tot 3 uur / half 4. Gewone werkdagen!
En laat ons deze tijd opvullen met dingen die misschien thuis niet zo voor de hand liggend zijn, maar hier wel. We doen dit of na werktijd of in het weekend!
Het is eigenlijk belachelijk dat ik mezelf hier nu zit te verdedigen! Terwijl een ander in deze positie niet anders zou doen.

Ja!, dit zijn de Antillen! Dat betekend zon, zee en strand… Maar geloof mij, deze zien wij echt niet als we aan het werk zijn (het is hier overigens overwegend bewolkt deze tijd van het jaar). Nou ja de zee natuurlijk wel, want het is een eiland. We zitten hier gewoon op een Marine kazerne. Het is een stukje Nederland, maar dan ver weg van huis! Waarom spreken mensen zo negatief over de mensen die zich inzetten voor het bedrijf. Respecteer het liever! Proef ik hier (overigens misplaatste) jaloezie?
Stel je voor: Je bent hier 3,5 week 24 uur per dag en 7 dagen in de week overgeleverd aan je collega’s, of je nu wilt of niet. Je moet er wat van maken, en dat doen we ook wel. Maar het zijn niet je familie en/of vrienden! Niet dat we het niet met elkaar kunnen vinden, maar het is toch anders.

Hier heb je niet ’s nachts iemand naast je liggen, die je even een knuffel geeft omdat je er even helemaal doorheen zit en deze zo hard nodig hebt.
Hoe zouden jullie het vinden als je vriendin jankend aan de telefoon (skype) hangt omdat het even allemaal te veel wordt? Omdat ze al nachten slecht slaapt, maar wel gewoon iedere morgen om half 7 gereed staat om te eten met de groep en vervolgens de hele dag aan het werk is. Ruben staat machteloos, en ik heb een knuffel nodig. Maar dat kan niet!
Of zoals ik van de week te horen krijg dat Ruben om een stomme reden wordt afgewezen voor een functie. Ik wilt hem troosten, maar je zit kilometers van huis, JE KAN NIKS…
Niks is zo frustrerend als dat. Een snoepreisje?!?! Ik wil gewoon thuis zijn, zeker op dat soort momenten.

Wanneer je hier heen gaat weet je dat je thuis gaat missen, dus waarom zou je het doen? Iets extra’s willen doen? Omdat anderen niet willen? Omdat het gebeuren moet? Omdat je op een stukje extra waardering hoopt? Ja daarom! Maar dus niet omdat het nou zo verschrikkelijk leuk is. Als je wilt, mag je ruilen, want ik wil inmiddels best naar huis. Ik ben echt zo teleurgesteld dat mensen het alleen maar als een snoepreisje zien.

Gun ons de vrije tijd. En laat mij lekker mijn belevenissen schrijven op mijn blog. Wil je het niet weten, lees het gewoon niet!
Nogmaals iedereen mag het van mij lezen, ik heb niks te verbergen… Ik vind het hypocriet als ik de schijn moet gaan ophouden! Ik heb net zoveel recht op vrije tijd als een ander! En als een van de mannen van hier voorstelt een proefduik voor ons te regelen; wie ben ik dan om dat te weigeren? Jullie zouden toch hetzelfde doen, of niet soms? En dat gewoon in mijn eigen tijd hoor, die jongens gaan echt geen verlof voor ons nemen.

Laat het voortaan duidelijk zijn dat het géén snoepreisje is.

Ondertussen tel ik de dagen af tot ik naar huis mag, en ik kan jullie vertellen. Ik ben niet de enige!

  • 15 Maart 2012 - 20:39

    Matthijs (je Broer):

    Ik weet precies wat je bedoeld zus, ik heb dit ook vele malen meegemaakt en aan moeten horen....Mensen schijnen te vergeten dat je wel 24 uur per dag niet thuis bent, en niet in je eigen bedje kan slapen. Been there, done that, en dan wel een keer of 20 denk ik zo.

  • 15 Maart 2012 - 20:51

    Chris:

    Mooi verwoord Esther :)

  • 15 Maart 2012 - 20:54

    Peter :

    He Es, zo is het maar net. Goed dat je het van je afschrijft.
    Mensen die zich negatief uitlaten over je doel en/of werk doen te weinig aan zelfreflectie. Ik hoop dat je nog een leuke week tegemoet gaat. En dat snoepreisje begint over 1,5 week...X Peter

  • 15 Maart 2012 - 20:57

    Herman:

    Hey Es,

    Wat een verhaal. Ik kan het totaal niet plaatsen maar dat zal wel door mijn ervaringen komen. Natuurlijk zijn er momenten dat je aan thuis moet denken en dat is soms zwaarder dan alle "leuke" dingen die je dan doet in je eigen tijd. Jij/jullie beleven dit. Dus geniet!

  • 15 Maart 2012 - 20:58

    Wendy:

    Hey essie, dat heb je goed verwoord!!! De mensen die dat zeggen, dat t snoep reisjes zijn omdat je een blog etc bij houdt zegt genoeg over hun. Triest! Jij zat liever thuis s avonds bij je mannetje op de bank maar dat kan nu niet omdat je op dienstreis ben voor je werk!!! En hard werkt... Het is niet feest omdat je op eiland zit met zon, zee en strand. Es nog ff en dan kan je naar je mannetje en heb je goed hard werk daar gedaan dat weten wij ;-) en kan je met Ruben genieten. Tot snel lieverd xxxxx

  • 15 Maart 2012 - 21:35

    Judith:

    Je hebt gelijk Es! Ik mis hier echt de RESPECT knop! Zet m op, probeer evengoed een beetje te genieten en misschien en schrale troost; als ik je weer zie....krijg je van mij een welverdiende knuffel!!!
    Liefs Juud!!

  • 15 Maart 2012 - 21:39

    Esther:

    Dank jullie wel voor de lieve reacties!

    Al die kusjes en knuffels in jullie berichtjes, kom ik zeker in ontvangst nemen als ik terug ben :D.

    @ Peter. Ja DAT snoepreisje heb ik straks wel verdiend. Spanje, HERE WE COME! Met mijn lieve vriendjes en vriendinnetje!!!

  • 15 Maart 2012 - 21:44

    Ruben:

    Ik mis jou ook. En dat snoepreisje komt straks wel want dan ga ik met mijn snoepje op reis. X

  • 15 Maart 2012 - 21:46

    MAM:

    LIEVE SCHAT.
    Ik schrok wel even van je verhaal,maar begrijp wel wat je bedoelt.De beste stuurlui staan aan wal .Ik vindt het goed van je dat je dat op deze manier van je afschrijft .
    Probeer toch nog van de laatste week te genieten en laat anderen maar l llen. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    .


  • 16 Maart 2012 - 09:29

    Joost & Stephanie:

    Nog een weekje! Nog ff tanden op elkaar, dan ben je zo weer thuis. Vergeet niet om je heen te kijken want je collegas back home genieten na werktijd wel van zon en terras! Laat die zure lui toch joh... Die weten niet beter! Snel weer es daten als je weer terug bent? Willen we alles horen over je dienstreis!
    Xx stephanie

  • 16 Maart 2012 - 17:03

    Matthijs (die Ander):

    Laat je niet gek maken door al die flauwe opmerkingen. Geniet van je vrije tijd die je hebt op je eigen manier... je bent niemand verantwoording verschuldigd.
    Voor nu een prettig weekend, maak er wat leuks van ;-) Ciao!!!

  • 16 Maart 2012 - 17:47

    Sarah:

    Hoi Es, Kop op, komt goed!! Als jij maar weet hoe het zit en de meeste mensen in je omgeving die je dierbaar zijn weten ook hoe het zit. Nou geniet nog lekker van je snoepreisje en niet te veel snoepen h'e ;-). Nog een paar nachtjes slapen en dan... ANDALUSIE!! Lekker even met je mannetje en je goede vrienden op pad. Geniet er nog even van en tot gauw!! xx

  • 16 Maart 2012 - 19:07

    Ronald Meijers:

    Hoi essie, heb je verslag gelezen ,je heb gelijk het is mooier als het lijkt.

  • 16 Maart 2012 - 20:00

    Ronald Meijers:

    Foutje van me, ik bedoel, het lijkt mooier als dat het is ,en laat de mensen maar praten wij weten wel beter.

  • 16 Maart 2012 - 21:23

    Mart:

    Hallo Esther,

    Na het lezen van je blog ben ik wel geschrokken.
    laat ik je vertellen dat ik harstikke trots op je ben dat je de verantwoordelijkheid op je hebt genomen om coordinator van deze reis te zijn, ga er maar aanstaan zonder ervaring.
    En laat mensen die het een snoepreisje vinden zelf maar eens meegaan en ervaren wat het is, en wat dan nog als je na werktijd iets leuks gaat doen, dat zou je thuis toch ook doen?
    Maak je daar alsjeblieft niet druk om, het is jouw leven met jouw keuze's.
    probeer nog even van de laatste dagen te genieten, groet mart.

  • 17 Maart 2012 - 10:54

    10:

    Hey Es,

    Je hebt gelijk, zulke reisjes lijken mooier dan dat ze in werkelijkheid zijn, vooral omdat je familie en vriend(en) gaat missen. Laat je vooral niet gek maken door mensen die bij dit soort bestemmingen alleen maar aan vakantie denken! Jij bent daar aan het werk en dat verdiend respect! Ook in je vrije tijd ben je zonder je dierbaren, wat een vervelende bijwerking is van dit soort reisjes (en waar buitenstaanders niet bij stil lijken te staan).
    Es wij genieten hier ook van onze vrije tijd en dat verdien jij daar zeker!!!

    Liefs 10

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther & Ruben

Actief sinds 06 Jan. 2010
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 94435

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2012 - 17 November 2012

Bruiloft Matthijs & Yvette!

24 Februari 2012 - 21 Maart 2012

Werkbezoek Caribisch Gebied

05 Maart 2011 - 02 April 2011

Werkzaamheden Caribisch Gebied

18 September 2010 - 14 November 2010

Rondreis Zuid Amerika

09 Februari 2010 - 19 Maart 2010

Uitzending

Landen bezocht: