Nieuw verslagje - Reisverslag uit Kabul, Afghanistan van Esther & Ruben Foppen - WaarBenJij.nu Nieuw verslagje - Reisverslag uit Kabul, Afghanistan van Esther & Ruben Foppen - WaarBenJij.nu

Nieuw verslagje

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Esther & Ruben

24 Februari 2010 | Afghanistan, Kabul

Het is weer tijd geworden voor een nieuw verslagje.
En dat is best lastig, omdat ik niet zoals Herman dat zo makkelijk kan iets zomaar op papier kan zetten. Ik moet echt een doel hebben om over te schrijven anders ben ik echt zo uitgeluld.
Dat valt dus niet echt mee.

We hebben de afgelopen week héél véél werk verricht en ik zal dan ook zeker de weddenschap gewonnen hebben! Die was namelijk zo, tijdens voorgaande werkbezoeken, hadden ze zo’n 400 systemen in handen gehad. Dus Nico gokte dat het er deze keer ook wel 400 zouden zijn, Herman dacht meer aan 450 stuks. En ik dacht toch echt dat we makkelijk de 500 stuks we moesten gaan halen.
Zo als ik al zei, hebben wij alleen deze week (die nog maar half om is) héél véél werk verricht. Dit was bij het Korps Mariniers. Daar hebben we alle optische systemen geïnspecteerd per container, waarin de jongens alles hebben opgeslagen per team. En dit was buiten onze verwachtingen VEEL, HEEL VEEL. We zijn dan ook een halve dag langer bezig geweest dan gepland en dan ook nog ’s avonds tot ruim 1900 uur doorgewerkt in ons hutje.
Maar goed, ik heb ze niet geteld, maar ik weet zeker dat ik alleen al, zo’n 250 systemen genoteerd heb, en eigenlijk denk ik nog wel mee, maar wil toch niet te voorbarig zijn.
Dus ik durf wel op voorhand te zeggen dat ik de weddenschap gewoon heb! Hiervoor staat alleen niet meer dan een kopje thee met een plakje cake bij terugkomst op Eindhoven! Maar goed het gaat om de “EER” nietwaar ;-).

Van de week (als het doorgaat) gaan we ons nog even verplaatsen naar een volgend kamp, voor nog wat kleine dingen. Dit gaan we doen met een HELI, jippie eindelijk eens vliegen met een Heli! De Cougar om precies te zijn. Dus hier zijn we maar vrij kort. Om als we terug zijn te beginnen aan de inspecties van Klu. Waarvoor we daadwerkelijk ook gekomen zijn. Ook wel voor de andere dingen natuurlijk, maar dit heeft een PRIO!

Ik vermaak mij hier echt nog steeds heel erg prima, dit denk ik ook gezien we het lekker druk hebben. Tijd om je te vervelen is er gewoon niet! En ’s avonds ben je eigenlijk gewoon uitgeteld en ben je best blij als je in je nestje ligt. Hieraan ben ik inmiddels aardig gewent en kom de nachten ook zeker beter door, dit mede misschien omdat ik een kussen heb aangeschaft, dit slaapt echt beter.

Oh ja wat ook wel leuk is! Bij de Mariniers hebben ze gewoon een Rode Kater als huisdier rond lopen, zo lief, zo’n lekkere schreeuwer, heerlijk herkenbaar als mijn oude vertrouwde PIM… Die niet meer onder ons is . Echt super, zo’n kat, dan hoef ik mijn monster Gizmo ook iets minder te missen. Al denk ik gezien de verhalen die ik hoor, ik me geen zorgen hoef te maken over hem. Die vermaakt zich wel bij pap en mam. Al is ie wel een beetje bang voor de kippen daar. (Ik had niet anders verwacht, het is echt een held op (in zijn geval witte) sokjes :)).

Ik begon mijn verhaaltje met het feit dat ik niks wist te schrijven, maar als ik dan zo kijk dat ik toch weer bijna een A4tje heb volgeschreven, valt het me weer alles mee!

Nou mensjes, de groetjes maar weer en blijf vooral berichtjes sturen! Altijd leuk om reacties te lezen.
En ik probeer zo nu en dan ook een reactie bij jullie persoonlijk achter te laten.
Voorzichtig aan maar weer, dan doe ik dat ook ;-)…

  • 24 Februari 2010 - 17:57

    Christine:

    hoi Essie,

    eindelijk gekeken op de site. sorry dat het zo lang duurde, ik heb wel aan je gedacht. dat valt dan weer mee. leuk voor je dat er een mooie kater rond loopt daar. als je dan een beetje heimwee hebt kun die knuffelen. hier gaan dingetjes gewoon zijn gangetje. er ligt nu geen sneeuw maar wel regen. vrijdag ga ik een vriendin phalen van schiphol zij komt terug uit chili. ik ben benieuwd naar de verhalen. zeker ook naar die van jou. Probeer te genieten daar en maak er een geweldige tijd van. dikke kus, christine

  • 25 Februari 2010 - 07:34

    Rick:

    He Esther,

    Als ik het zo lees heb je het naar je zin. Een beetje sleutelen en rondneuzen en dat allemaal in dat kleurrijke Afganistan. Als je terug bent kun je allround ingezet worden op de verschillende instrumenten, genoeg ervaring opgedaan verwacht ik.
    Maar nu ff de belangrijke dingen. Hoe zijn de klim mogelijkheden. Het kan geen echte vakantie genoemd worden als er niet geklommen kan worden.
    Doe rustig aan en geniet (na het sporten, neem aan dat je ondertussen bent begonnen).

    Groetjes Rick

  • 25 Februari 2010 - 10:21

    Carla En Cora:

    Hoi Esther,
    Heel intensief en stoer hoor. Ik ben even met jouwn moeder aan het spijbelen!! Even kijken hoe het met jou is. ik zie onze dochter later ook wel zo iets doen. Misschien komt ze nog wel bij jou voor adviezen!! Hopelijk duurt dat nog wel even. toch wel wat als moeder en dochter zo ver van elkaar zijn. maar ook geweldig dat de techniek zo ver ontwikkeld is, dat het lijkt dat je zo dicht bij bent. Heel veel succes en een dikke knuffel van ons beide.

  • 25 Februari 2010 - 16:10

    Margo:

    hallo Esther,

    via jou moeder worden wij super op de hoogte gehouden.
    Knap hoor wat jullie daar allemaal doen.
    En Pim die ken ik ook nog. Ben wel eens bij jullie thuis geweest.
    Nou ik wens jou heel veel leerervaring toe en een behouden thuiskomst.
    Veel liefs en allegoeds!
    groetjes Margo (collega van je moeder)

  • 25 Februari 2010 - 17:18

    Tineke:

    Hé Esther,

    Mooi verhaal! Wat grappig van die rooie kater zeg. Hey, geniet van die heli vlucht.

    Liefs Tineke

  • 26 Februari 2010 - 09:51

    Beda:

    Hoi Esther, heb je je helivlucht al meegemaakt? gaaf hoor, leuk om te lezen allemaal!

    groetjes Beda

  • 26 Februari 2010 - 13:13

    Aad:

    Hoi Esther
    Nog steeds naar je zin?
    Dat zal wel he ,zeker met zo,n stel fijne collega,s Hoe was de vlucht met die heli Ik heb ooit op Valkenburg een keer in zo,n ding gezeten nou ik vond het wel gaaf dat is wel een tijdje geleden hoor maar dat vergeet je nooit zaterdag 13 maart hebben we met een stel oud M.E.O.B ers een soort reunie Ik heb een paar foto,s van de site gehaald om ze te laten zien wat Optronica tegenwoordig voor werzaamheden verricht verder een knuffel kijk uit en de groetjes aan Nico en Herman

  • 26 Februari 2010 - 16:44

    Esther:

    De vlucht is uitgesteld :-(, dus ik hoop over een week als nog die vlucht met de heli te maken! Ik hou jullie op de hoogte.

    In elk geval bedankt voor de leuke berichtjes!!

  • 26 Februari 2010 - 20:00

    Clemens:

    Nou dan hebben we op Volkel bij de ANWB niks meer te regelen he.
    In iedergeval pak je dit weer even mee.
    Nog veel plezier (eh werk).


  • 27 Februari 2010 - 08:04

    Aooi Paul Denton:

    Hallo Ester,

    leuk om de verslagen te lezen, ik kan sommige foto's gebruiken in de briefing (ijs op de MB)die ik op het SVV geef. Ik heb nog een vraag, zou jij jouw DMO borstembleem af willen geven aan het SVV naa je tijd op TK? wij hebben in de klas allerlei uitzendspulletjes bijelkaar geraapt.

    Groet,

    Aooi Paul Denton
    OTCMAN SVV
    PJ.Denton@mindef.nl

  • 28 Februari 2010 - 14:24

    Edith :

    Nou zo te lezen heb je het prima naar je zin, wel een hele leerzame ervaring zeg. Leuke foto's, krijgen we een goeie indruk hoe het er is (en hoe je eruit ziet in je pak). Ik ben alleen niet jaloers op je bed. Was er nog wat leuks te koop op de markt of is het echt alleen maar rommel? Thuis gaat alles goed, ik hou de boel in de gaten en de plantjes krijgen water. Geniet nog van de komende tijd daar. groetjes Edith en Peter

  • 28 Februari 2010 - 18:53

    Jan De Winter:

    Beste Esther,

    Leuk je berichten te lezen en het doet mij natuurlijk goed te horen dat jullie het druk hebben. Bij regelmaat zijn er collega's die bij mij binnenlopen om te vragen hoe het met jullie gaat, dus we leven hier erg met jullie mee. Ik denk dat je nu uit eigen ervaring het belang van het werk daar ziet, een ervaring die je kan toevoegen aan je cv. Doe de groeten aan Herman en Nico en wees voorzichtig daar in die zandbak:)

    Groet,
    Jan de Winter.

  • 18 Maart 2010 - 21:33

    Renate:

    Hoi Esther,
    Ik zou graag met je in contact willen komen om je wat dingetjes te vragen..

    is dit mogelijk??

    groetjes,
    Renate

  • 19 Maart 2010 - 22:41

    Esther:

    Antw op Renate:
    Ja dat kan, alleen ik kan niet anders dan op deze manier reageren op berichtjes.

    Stuur maar een mailtje naar: em_foppen@hotmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Afghanistan, Kabul

Uitzending

Recente Reisverslagen:

29 Maart 2010

Back home!

19 Maart 2010

Terug vlucht.

17 Maart 2010

De terug reis

15 Maart 2010

Laatste daagjes

11 Maart 2010

Terug op Kandahar!
Esther & Ruben

Actief sinds 06 Jan. 2010
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 94536

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2012 - 17 November 2012

Bruiloft Matthijs & Yvette!

24 Februari 2012 - 21 Maart 2012

Werkbezoek Caribisch Gebied

05 Maart 2011 - 02 April 2011

Werkzaamheden Caribisch Gebied

18 September 2010 - 14 November 2010

Rondreis Zuid Amerika

09 Februari 2010 - 19 Maart 2010

Uitzending

Landen bezocht: