Deh Rawod - Reisverslag uit Kabul, Afghanistan van Esther & Ruben Foppen - WaarBenJij.nu Deh Rawod - Reisverslag uit Kabul, Afghanistan van Esther & Ruben Foppen - WaarBenJij.nu

Deh Rawod

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther & Ruben

03 Maart 2010 | Afghanistan, Kabul

Ik heb vele reacties gehad op het verslagje de vorige keer, met de nieuwsgierigheid naar wat ik nou met de Mariniers SF (special Forces) heb kunnen regelen. Dat kan ik nog niet vertellen, want dat is uitgesteld. Maardag zijn we inderdaad met ze op de schietbaan geweest, en hebben daar mogen schieten met een .50 bla bla Sniper Geweer… Ik herken een “geweer” en een “pistool” en daar houd het voor mij bij op, voor mannen is dat blijkbaar een ander verhaal, want op de heenweg richting schietbaan zat er een officier bij ons in de MB die vertelde: dat je 3 dingen in je leven gedaan moest hebben.
1. Trouwen
2. Kinderen krijgen
3. En schieten met een bepaald soort geweer. De barret ofzo, maar misschien hete het ook wel anders :-S.

De eerste 2 punten zie ik nou nog niet echt snel gebeuren, dus die vallen al gauw af, dus dan maar beginnen bij 3 :-P.

Dinsdag had ik terug mogen komen om mijn afspraak te kunnen innen, maar onverwachts hoorden we maandag avond dat we waarschijnlijk dinsdagmorgen mee konden op een (jawel) HELI vlucht richting Deh Rawod. Dus met een beetje mazzel zijn we over een paar dagen terug en kan ik als nog met die jongens naar de schietbaan om nou ja zal ik het maar te vertellen. Te mogen schieten met de Pantzerfaust (sorry Rick ;-)). Eigenlijk lijkt het me dood eng, maar ja moet het toch een keer gedaan hebben. Heb ook gevraagd of ik met de GILL mocht schieten (hiervoor was ik vorig jaar naar Israel), maar dat gaat echt niet lukken. Dat is maar voor zeer weinig mensen weggelegd.

Nog even terugkomend op mijn helivlucht met de Cougar. Het was gaaf, alleen kun je niet echt om je heen kijken met een helm op je knikker en een scherfvest om je lijf, dit is verplicht bij zo’n vlucht.
Verders heb ik ook nog moeten slepen met een geweest, wat ik nog steeds niet snap. Zoveel mannen om me heen om me te kunnen beschermen en ik loop te zeulen met zo’n ding. Nou ja moet dan maar. Ben blij als ik het weer kan inleveren.
Wat ik heb kunnen zien van het uitzicht over de bergen, was wel heel mooi hoor. En het staat bekend als “oorlogsgebied” nou zo zie en ervaar ik het helemaal niet, het is zo vredig en rustig. Maar ja tussen de baarden weet je nooit wat er zit.

Aangekomen op het kamp in Deh Rawod, zijn we naar ons nieuwe slaapvertrek gebracht, hier liggen we met z’n 6en op een “zaaltje”. Ik uiteraard als enige vrouw. Inmiddels ben ik hieraan prima gewent.
Het is een klein kamp met buiten de Nederlanders ook nog Fransen en Slowaken. Maar strikte kleding regels gelden hier niet zo. Je hoeft gelukkig niet iets op je hoofd te hebben, HEERLIJK!!! Wat heb ik daar een pleurishekel aan zeg :-s. En als het weer het toelaat (nu niet) mag je gewoon in je t-shirt lopen.
Echt veel werkzaamheden hebben we hier niet gehad en zijn dan ook al klaar. Tis nu alleen wachten wanneer we weer terug kunnen naar TK. Hopelijk is dat deze week nog en zetten de Amerikanen hun Chinook in… Dus de kans dat nog een van mijn wensen word vervuld kan werkelijkheid worden. Oh wat zou ik dat GAAF vinden zeg. Maar ja nu het weer niet zo goed is, zijn er alweer vluchten uitgesteld, dus ja hierover is nog niks te zeggen.
Dus ja we moeten hier onze tijd zien door te komen, dit doen we door o.a. te tafelvoetballen. En ik kan vertellen, hier word je zo verschrikkelijk fanatiek in. Je wilt winnen, maar eigenlijk kan ik er dus helemaal niks van. Verders een beetje lezen en internetten. Dit is omdat de verbinding zo slecht was, tijdelijk voor de helft van de prijs, dus dat komt dan wel even mooi uit.
En nu de roulatie vlucht van 100 man is uitgesteld, wegens weersomstandigheden is de verbinding nu redelijk. Mochten die nou morgen alsnog binnenkomen zal het wel minder worden, nou ja we wachten het af.

Heb ik verders nog iets te melden? Nou ja dat je hier zo over de rand van het kamp naar het stadje Deh Rawod kunt kijken. En dat het hier al groen begint te worden. Best apart allemaal. Zeker zo met rondom je bergen. Ja eigenlijk is het gewoon best wel mooi hier.

Als we terug zijn op TK, zal ik weer met een volgend verhaaltje komen. En tot die tijd vind ik het uiteraard nog steeds erg leuk om berichtje te ontvangen. Ik geniet er echt van om ze te lezen. Bedank daarvoor! EN GA ZO DOOR ;-)…






  • 03 Maart 2010 - 18:15

    Aad:

    Hoi Esther
    Wat gaaf dat het toch nog is doorgegaan met die wentelwieken super dat je met dat wapen mag schieten,maar met jou charmes is dat niet zo moeilijk bij die mariniers.Zo te zien een Hollands buitje maar hier krijgen we Vrijdag op Zaterdag weer sneeuwbuien en laat ze een poepie ruiken als je gaat schieten
    groetjes en kijk uit
    Aad

  • 03 Maart 2010 - 20:56

    Pap&Mam:

    Hallo Mop.
    Ook dit keer genieten we van je reisverslag.Het gaat je steeds beter af ,en de foto`s maken hetplaatjecompleet ,zodat we enig idee krijgen hoe het er daar uit ziet.
    Maar doe wel voorzichtig ,we zien je liever met een soldeerbout .
    Gizmo wil je ook wat zeggen
    vrouwtje ik ben mijn nieuwe bandje verloren ,ik snap het niet want ik kom niet zo graag buiten ,maar in huis kunnen we hem niet vinden .Ik heb nu een nieuw bandje om en een nieuw adres kokertje.Verders heb ik het wel naar mijn zin ,wordt lekker verwend maar dat geflikflooi hoef niet zo ,maar dat hebben ze inmiddels wel door zet gewoon een keel op.
    Esther doe voorzichtig een hele dikke knuffel van ons.

  • 03 Maart 2010 - 23:06

    GEA DE RUITER:

    HEE ESTHER

    JIJ KENT MIJ NIET HOOR MAAR IK KWAM VIA GOOGLE OP JOUW REISVERSLAG.MIJN VRIEND ZIT IN TK BIJ HET REISBUREAU ZEG MAAR...DUS JIJ KOMT HEM WAARSCHIJNLIJK STEEDS TEGEN BIJ HET IN EN UITGAAN VAN HET KAMP DOOR DE LUCHT!!!HIJ IS BIJNA 2 METER LANG DUS DIE ZIE JE NIET GAUW OVER HET HOOFD HAHAHA...MAARRUH IK VIND HET LEUK OM TE LEZEN WAT JIJ ALLEMAAL BELEEFT...OOK OMDAT MIJN VRIEND OVER PRECIES HETZELFDE VERTELD ALS JIJ MAAR JIJ VERTELD HET DAN WEL IN EEN VROUWEN VERSIE HIHIHI!!!HIJ HEEFT TROUWENS ZONDAG WEL DE SURVIVAL-RUN GELOPEN EN VOND HET OPTREDEN VAN RAFAELLA OOK WEL OKE...HIJ KENDE HAAR ALLEEN NIET VAN IDOLS...!!!NOU IK WENS JOU NOG EEN GOEDE TIJD OP TK EN ALS JE "HEM" ZIET OF MISSCHIEN ZELFS SPREEKT DOE HEM DAN MAAR DE HARTELIJKE GROETEN VAN ZIJN "BUUR-MEISJE" ZONDER ZAAGJE...DAN WEET HIJ PRECIES VAN WIE...ECHT WAAR!!!GROETJES GEA

  • 04 Maart 2010 - 10:19

    Sandra:

    He Es,

    Gaaf hoor, wat je allemaal meemaakt daar. Echt een unieke ervaring.

    Maar eh... punt 1 en 2 komen ook vast goed. Er lopen daar genoeg leuke mannen rond! :-) Of niet soms haha.

    Groetjes vanuit het zonnige (echt waar!!) Obdam.

    Liefs San


  • 04 Maart 2010 - 20:41

    Jan De Winter:

    Beste Esther,

    Goed te lezen dat je nog geen echte soldaat bent geworden. Dat geweer en die helm is uiteindelijk uit nood geboren. Wel bijzonder dat je helemaal naar Afghanistan moest reizen om achter de 3 belangrijkste punten in het leven te komen. Overigens die man die jij sprak heeft nog één punt vergeten, en dat is natuurlijk; werken bij Optronica. Maar ook dat punt heb jij al ervaren.

    Ik kijk uit naar je volgende bericht. Pas goed op jezelf en de anderen.

    Groet,
    Jan de Winter.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Afghanistan, Kabul

Uitzending

Recente Reisverslagen:

29 Maart 2010

Back home!

19 Maart 2010

Terug vlucht.

17 Maart 2010

De terug reis

15 Maart 2010

Laatste daagjes

11 Maart 2010

Terug op Kandahar!
Esther & Ruben

Actief sinds 06 Jan. 2010
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 94530

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2012 - 17 November 2012

Bruiloft Matthijs & Yvette!

24 Februari 2012 - 21 Maart 2012

Werkbezoek Caribisch Gebied

05 Maart 2011 - 02 April 2011

Werkzaamheden Caribisch Gebied

18 September 2010 - 14 November 2010

Rondreis Zuid Amerika

09 Februari 2010 - 19 Maart 2010

Uitzending

Landen bezocht: