Vast op Deh Rawod. - Reisverslag uit Kabul, Afghanistan van Esther & Ruben Foppen - WaarBenJij.nu Vast op Deh Rawod. - Reisverslag uit Kabul, Afghanistan van Esther & Ruben Foppen - WaarBenJij.nu

Vast op Deh Rawod.

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther & Ruben

06 Maart 2010 | Afghanistan, Kabul

Hier lig ik dan op mijn bedje het is 14.00 uur, wat gaan we vandaag weer eens doen?
De verveling is toch wel een beetje toegeslagen en dan ook iedereen om mij heen zit met een laptop op schoot. Wat moet je anders hè. Buiten is het weer niet zo lekker, het waait en het zonnetje wilt nog niet helemaal doorbreken. Boven de bergen ziet het er naar uit dat de regen zo ook weer kan gaan doorbreken. We wachten het af, net als op onze vlucht terug naar TK, gisteren is deze niet doorgegaan en het is nu de vraag wanneer we dan wel terug kunnen. Maar als het zulk weer blijft, kan dit nog wel een paar dagen gaan duren. En dan betekend dat we ons nog een aantal dagen hier moeten zien te vermaken. Dit is best wel vervelend, wetende dat er op TK nog genoeg werk te doen is. En daarna op KAF ook nog. Hierdoor is het nog maar de vraag of we de datum die gepland stond om terug te gaan nog wel haalbaar is. We zullen moeten wachten en de tijd zal het leren. We hebben geduld :-s.

Gisteravond hebben we staan kijken naar het onweer boven op de berg, echt wel een mooi gezicht. Daar kun je echt “uren” naar staan kijken, maar het werd een beetje koud. Dus zijn we maar wat gaan drinken in de BBB ( Blauwe Boerka Bar). Hier ook weer misbruik gemaakt van de tafelvoetbal tafel en later op de avond een filmpje opgezet. Net als onze bedden zijn de banken ook niet meer wat het geweest is. Dat is wel een beetje het vervelende op dit kamp, je kunt nergens echt even fatsoenlijk zitten. Er staan wel picknick tafels buiten, maar echt lekker zitten doe je daar niet op.
Je bed zit ook niet lekker omdat het matras daarin niet mee werkt. Of je hebt een veer in je achterste of het hele matras verschuift omdat, het geen stevigheid heeft aan de zijkanten.

s’ Avonds is het hier echt aarde donker, dus een zaklamp op zak is geen overbodige luxe. Vrijwel alle verlichting op het kamp is uit.

Mijn dagje is even onderbroken om een kijkje te mogen nemen in de HELO (?) dat is een groot, heel groot Russische vracht helikopter. Hiervoor moest je net buiten de 1e ring van het kamp zijn. Het schermvest is daar dan ook verplicht, helm mocht in de auto blijven. Vanaf hier heb je echt vrijzicht over het “land”.
We mochten even een kijkje binnenin nemen, best wel oude muk. Het toestel dateerd uit 1992.
In de cockpit waren alle metertjes nog analoog, verders was het er best wel ruim. Net als achterin waar de vracht zich bevindt. Het leger heeft van palletwagentjes, zeker niet de kleinste die pasten er helemaal in. Ja apart om eens van dichtbij te hebben kunnen zien.

Ja, ik weet dat ik lekker van hak op de tak ga, maar das voor mij het makkelijkst, omdat ik regelmatig iets vergeet, zoals ik nog had willen vertellen dat er tijdens het optreden vorige week ook nog een Ausie op t podium kwam die zelf een liedje had geschreven. Met de titel: Swafflen on the DIXI. Nu had ik het al niet echt op de dixi, maar nu ik weet wat daar nog meer gebeurd al helemaal niet meer ;-). Mochten jullie niet weten wat een dixi is, das zo’n vies chemisch toilet, zo ook op bekend op festivals.

Afgelopen nacht schijnt er iets van een wervelwind overgewaaid te zijn. Er lag vanmorgen een tent hier net buiten het kamp langs de wal. Niet geheel de bedoeling denk. We hebben hier alle gewoon helemaal niks van gemerkt, dat betekend dan toch dat we wel iets van slaap krijgen op deze overheerlijke bedden ;-).


  • 06 Maart 2010 - 12:05

    Esther & Ruben Foppen:

    Foto's volgen, de server ligt eruit.

    En heb zojuist te horen gekregen, dat het kan zijn dat we hier nog wel een week ofzo vast zitten :S.
    Ik hou jullie op de hoogte! Boehoe!

  • 06 Maart 2010 - 14:06

    Pap& Mam :

    Lieve Esther.
    Dat is even slikken ,en hoop voor jullie dat het niet te lang duurt .ik had al de hele tijd skipe aan staan en zei al tegen pap dat je misschien onderweg was ,tot dat ik dit las .Heeft het te maken met het weer?
    Weet dat wij iedere dag aan je denken xxxxxxxxxxx

  • 06 Maart 2010 - 17:53

    Esther:

    Misschien is er toch nog hoop. We wachten het af...

    Pap, mam, de internet verbinding is hier niet optimaal, ze zijn er mee bezig. En skipen mag ik hier officieel niet.

    Jullie horen van me!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 07 Maart 2010 - 09:27

    Matthijs :

    Ha zus, welkom in de wondere wereld die defensie heet. Weet er alles van. Nu moet je wel die rare series gaan kijken die ik je meegegeven heb he. Wel stoet om te kunnen zeggen dat mijn zusje gewoon in Afghanistan zit. Normaal is het andersom. Ik ben bang dat ik het niet ga halen voordat jij terug komt. Moet volgende week eerst een week naar Ijsland. Zal ze eens even vertellen dat die ICE-save zeik niet te lang meer moet duren (haha). Nogmaals, doe voorzichtig en tot gauw.
    Groetjes, Grote broer

  • 07 Maart 2010 - 16:44

    Ellen Ensing:

    Hoi Esther, leuk om je verhalen te lezen! Toch wel een hele ervaring... ik zie dat je nog 12 dagen moet, dat schiet lekker op dus! Succes nog met de laatste loodjes in de Zandbak,

    Groetjes Ellen

  • 08 Maart 2010 - 17:53

    Els Ramacher:

    op de valreep vlug een heel klein berichtje.je hebt het wel naar je zin gehad lees ik zo.dat vast zitten klinkt wel erg bekend in de oren, en wachten voor alle partijen.meid nog eventjes volhouden. groetjes en tot straks in limburg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Afghanistan, Kabul

Uitzending

Recente Reisverslagen:

29 Maart 2010

Back home!

19 Maart 2010

Terug vlucht.

17 Maart 2010

De terug reis

15 Maart 2010

Laatste daagjes

11 Maart 2010

Terug op Kandahar!
Esther & Ruben

Actief sinds 06 Jan. 2010
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 94445

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2012 - 17 November 2012

Bruiloft Matthijs & Yvette!

24 Februari 2012 - 21 Maart 2012

Werkbezoek Caribisch Gebied

05 Maart 2011 - 02 April 2011

Werkzaamheden Caribisch Gebied

18 September 2010 - 14 November 2010

Rondreis Zuid Amerika

09 Februari 2010 - 19 Maart 2010

Uitzending

Landen bezocht: