De eerste werkweek. - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Esther & Ruben Foppen - WaarBenJij.nu De eerste werkweek. - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Esther & Ruben Foppen - WaarBenJij.nu

De eerste werkweek.

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther & Ruben

13 Maart 2011 | Aruba, Oranjestad

De eerste werkweek zit erop.

We hebben een hoop werk verricht, maandag het laatste hok controleren. En dan de spullen inpakken zodat deze voor ons uit kunnen naar Curaçao. Bij de wacht hebben ze ook nog spullen dus ook deze zullen onder de loep worden genomen. Dinsdag de laatste kleine dingetjes en dan zijn we gereed hier op Aruba. Woensdag zullen we door vliegen naar Curaçao voor de laatste 2,5 week van de trip.

Afgelopen dinsdag zijn we onze werkzaamheden gestart bij de kustwacht. Hier moesten we eerst langs, omdat de boot met de optieken aan boord niet veel later zou vertrekken voor een patrouille.
We hebben een Marinier geregeld die even de shelter richting de kustwacht wilde rijden, zodat we daar onze gereedschappen hadden en waar nodig was konden repareren.
Wat wel gelijk opviel was dat alles wel op z’n Arubaans tempo gaat. Rustig aan chill, terwijl ik zoiets hebt van nou ik wil nu wel iets gaan doen.
Tijdens het wachten buiten in de zon, viel mijn oog op een grote leguaan op de rotsen in het water, vet cool, maar laat ik nu mijn camera niet bij me hebben. Gelukkig Clemens wel, dus toch een fotootje kunnen maken. Je snap nu wel, dat we niet meer zonder camera op pad gaan, want je kunt zomaar iets tegen komen.

Dat we klaar waren bij de kustwacht hebben we na de lunch een start gemaakt in de wapenkamer.
Hier hebben ze genoeg staan. Omdat we samen met KKW (klein kaliber wapens) hier zijn, lopen we min of meer achter hun aan, zijn controleren eerst de wapen en als zij klaar zijn in een hok, gaan wij daar aan de slag met de optieken. Vooral zijn het ouderwetse richtkijkers. C79, deze zijn in slechte staat en worden dan in Nederland al veel al vervangen voor Reddots. Hier lopen ze een beetje achter de feiten aan, dus dat zal nog even op zich laten wachten.
Maar het is goed dat er nu gecontroleerd wordt, we keuren dingen af, maar waar nodig is en het kan repareren we ook gelijk. Zo zijn we lekker bezig en hebben we de tijd die we hier hebben ook wel nodig.

Na het werk is er natuurlijk ook tijd voor wat ontspanning, dus voor het avondeten gaan we nog mooi even aan het strandje hier op de kazerne zelf liggen. Want ja als je hier toch bent, waarom zou je dan niet gelijk even wat extra zonnestralen meepikken. Beetje genieten moet natuurlijk ook gewoon kunnen.

• 13 Maart 2011 - 19:54

Pap En Mam:

Ha Mop,
    Leuk je verslag en de foto`s.
    Zo krijgen we een idee van wat je doet .
    Ben je niet bang voor die beessies.
    En is die banaan nou eindelijk op .
    Nou Esther we volgen je op de voet dus blijf schrijven en foto`s maken,
    En GENIET xxxxxxxxxxxxxx

• 14 Maart 2011 - 10:00

Petra:

Leuke foto's en niet te lang in de zon he, is niet goed hahaha

• 14 Maart 2011 - 18:32

Aad:

Hoi Esther ik heb vernomen dat je al op Aruba zit mooi eiland he.Je hebt al kennis gemaakt met de Leguanen heb je ze ook al gegeten ze zijn heerlijk op de BBQ maar dat doe je misschien nog op Curacao
    als je daar bent moet je zeker gaan eten bij brakkeput op Jan Tiel dat is zo,n beetje het beste restaurant opCuracao wat verder leuk is ,dat is de struisvogelfarm maar met clemens zal je je niet vervelen
    en een biertje bij cafe Wilhelmina in Willemstad vraagje heb je nog muggenmelk meegenomen voor het ongedierte, zoniet dat is in Willemstad te koop bij de Apotheek verder veel plezier en je ziet ik blijf je volgen Groetjes ook aan clemens en marcel
    knuffel Aad

• 15 Maart 2011 - 07:10

Wendy:

Hey Chica,

Het was niet helemaal goed gegaan had je een berichtje gestuurd maar hij komt niet te voorschijn.
    Dus probeer ik het opnieuw haha...

Leuk om je verhalen te lezen en je foto's te zien.

Zie dat je meer tips krijgt waar je kan eten en vermaken dus dat komt vast goed!

Verder gaat hier alles zijn gangetje, hard aan het werk ;-) en gisteren wezen spinnen was helemaal gaar haha....

Veel plezier nog op de ABC eilanden en werkse natuurlijk! ;-P

tot snel.

X Wen

• 15 Maart 2011 - 13:39

Ruben:

Eindelijk ook foto's van jou aan het werk (het bewijs).
    Maar je hebt helemaal gelijk, als je er toch bent kan je er maar beter van genieten!
    Ene....
    Die hagedissen zijn cool.